Nákupní košík 0,- Kč

Mistrovství Itálie-Odolo

Italský mistrák patří k nejlépe obsazeným národním šampionátům v Evropě a má vynikající zázemí a podmínky. O uplynulém víkendu se konal na náročné trati u města Odolo nedaleko jezera Lago di Garda. V rámci přípravy se sem vydala Česko – Slovenská výprava a byla více, než úspěšná.

Po vytrvalých deštích byla trať v hodně žalostném stavu a Italové dokonce zrušili sobotní volné tréninky. V předvečer závodu probíhali technické přejímky, se kterými souvisela kontrola hluku, ta potrápila Lukáše, který musel nahradit laděný výfuk sériovým. Při technických přejímkách je také označován rám, motor a tyč řízení stroje. Obecně jsou technická pravidla hodně přísná, o tom jsme se měli ale přesvědčit až druhý den.

Plné depo se probudilo do slunečné neděle a vypadalo to, že trať nakonec nebude v nejhorším stavu. Po rozpravě nastoupila k tréninku kategorie veteránů (jezdců nad 40 let by se jistě i u nás našlo hodně a rozhodně by se na závody hodili líp, než staré motorky), ti předváděli úctyhodné výkony a trať byla čím dál sušší a rozbitější. Následovala třída Junior II a pak už kategorie open. Do té nastoupil Lukáš Studený a Roman Repa. Postupně se dařilo zrychlovat a kluci se především seznamovali s tratí. Poslední na trať vyjela kategorie 450, do které vyjel i Martin Liška, ten není v italském mistráku žádným nováčkem a dokazoval to rychlou jízdou. Ta se mi vymstila na největší lavici trati, na které lehce opustil stroj, naštěstí bez následků. Hůř na tom byl Ital, který nezvládl velký padák, před kterým je náročný dvojskok a ošklivě rozbil sebe i svou Yamahu.

Kvalifikace probíhala už na téměř suché trati, první vyjela třída open, kde naši ukázali, že je třeba s nimi počítat. Lukáš Studený odjel přesnou jízdu bez zbytečného rizika a obsadil třetí místo, Roman Repa dojel pátý. Ještě lépe zajel ve své třídě Martin, který nestačil jen na italského multišampiona Montalbiniho na Hondě.

Až při ostrém startu se mohli jezdci poprvé seznámit s travnatou startovní rovinou, která dělala řadě jezdců velké problémy. Lukáš Studený i Roman Repa odstartovali výborně a v první zatáčce se drželi na druhém, respektive třetím místě. Romana, který na závody jel přes 1400 km potkala na prvním skoku kolize, která pro něj znamenala díky utrženému čepu řízení konec jízdy. Lukáš své druhé místo po postartovní skrumáži udržel a hájil ho před zle dotírajícím místním jezdcem. První trojice rychle ujela a začala dojíždět jezdce o kolo zpět, v Itálii používají na trati modré vlajky, což je další věc, kterou by se naši pořadatelé mohli inspirovat. Odstupy se měnily, ale pořadí už ne, takže Lukáš udělal první velký krok k úspěchu.

Před startem 450 se nad tratí zatáhlo a začalo pršet, což je pro Italy hodně velký problém, naopak pro Martina to byly ideální podmínky. Odstartoval výborně a naprosto šokoval všechny fanoušky i jezdce, když si v prvních zatáčkách podal Montlabiniho a cílem prvního kola projel před trápícím se Italem na prvním místě. Bohužel pršet přestalo, trať oschla a Martin první místo neudržel. S přehledem si ale dojel pro druhou příčku a především zanechal na trati velký dojem.

Před startem druhé jízdy Open byla naštěstí polední pauza a navíc se celý program o půlhodinu posouval, takže team okolo Roamana Repy měl dost času na opravu poškozené KTM, rovnala se ramena, měnily čepy a spojovačka a chvíli před startem i koncovka brzdové hadice. Roman ještě chvíli před zaváděcím kolem vypadal, že po trati poběží. Vše se nakonec stihlo a Roman ukázal, že do Itálie nejel nadarmo, po startu byl druhý, Lukáš čtvrtý, toto pořadí vydrželo několik kol, než Romanova čtyřkolka přestala brzdit. Lukáš Studený se posunul na třetí místo, kde bezpečně dokroužil pro celkové stupně vítězů.

Ve čtyřipade už italský favorit neponechal nic náhodě a dojel si pro první místo stylem start cíl s velkým náskokem. Se stejným přehledem odjel jízdu Martin Liška, který se tak po pauze vrátil do Itálie ve stejném duchu, ve kterém dokončil sezonu místního mistrovství. Radost ASP Group team ubyla samozřejmě veliká, ale nebylo by to tak idylické, kdyby nám Italové nepřipravili překvapení.

Po průjezdu cílem jsou všechny stroje zaparkovány do uzavřeného prostoru, kde je přeměřena jejich šířka a u vybraných také znovu změřena hlučnost. Organizátoři mají také dle řádů právo kontrolovat objem, ale to je spíše teorie, tedy dosud byla. Možná proto, že jsme je obrali o body, možná náhodou si vybrali první tři jezdce kategorie Open a 450 a nařídili sundat hlavu motoru pro měření vrtání a zdvihu. Když pominu fakt, že sada těsnění a chladicí kapalina něco stojí, znamená to v polních podmínkách rozebrat půl čtyřkolky a následně jí doma skládat, což nějakou tu hodinu zabere. KTM Lukáše Studeného prošla bez problémů, stejně jako ostatní stroje Open i 450. Nejhůř na tom byl Martin, který musel vyndat celý motor z rámu.

Autor:Matěj Oliva,www.quadweb.cz






Rozbalit celou fotogalerii >>

 

 

čeština UK flag

Sezóna 2014

  Lukáš Studený v sezoně 2014 opět startuje

 Sledujte akutální dění na našich FB stránkách

 

 

Nejbližší závody

10-12.10.2014 - Mistrovství Evropy družstva - Holnadsko-Markelo

PŘIJEĎTE PODOŘIT ČESKÝ TEAM !!!

 

Novinky

Fotogalerie z Mistrovství ČR Mohelnice 

a SK Senica zde